Radni zadatak iz biologije za učenike/ce 7. razreda
PRIPREMA ZA TEST IZ BIOLOGIJE ZA 7. RAZRED
PONAVLJANJE NASTAVNIH SADRŽAJA ZA 7. RAZRED
Poštovani učenici/ce,
u udžbeniku na stranici 133. i 134. pročitati nastavni sadržaj pod nazivom "Kratak pregled filogenetskog razvoja životinjskog svijeta" s posebnim akcentom na pojmove filogeneza i filogenija, te pogledati sliku filogenetskog stabla životinjskog svijeta. Za domaću zadaću uraditi pitanja i zadatke koji se nalaze na stranici 134. Naravno u realizaciji zadatka možete se koristiti adekvatnom dodatnom literaturom.
Sva pitanja i nejasnoće poslati na e-mail: oscvilabio.vedran@gmail.com
Sarajevo, 4.6.2015. predmetni nastavnik Vedran Ravlić
PRIPREMA ZA TEST IZ BIOLOGIJE ZA 7. RAZRED
1) Ko od navedenih vrsta kičmenjaka ima stalnu tjelesnu temperaturu?
A) albatros B) orada C) varan D) ulješura E) vodenjak
2) Građa srca kod vodozemaca !
A) 1 pretkomora i 1 komora B) 2 pretkomore i 2 komore C) 2 pretkomore i 1 komora
3) Navedne vrste kičmenjaka rasporedi u odgovarajuću sistematsku kategoriju!
A) žuti mukač B) plućašica C) gekon D) tapir E) sklat F) rusi svračak
G) lasica H) želva I) sova
ribe
|
vodozemci
|
gmizavci
|
ptice
|
sisari
|
4) a) som _______ Jakobsonov organ
b) zelena krastača _______ mitarenje
c) anakonda _______ pupčana vrsta
d) djetlić _______ preobražaj
e) nosorog _______ dinamičko čulo
5) a) carstvo _______ papkari
b) odjeljak _______ sisari
c) pododjeljak _______ američki bizon
d) razred _______ hordati
e) podrazred _______ bizoni
f) red _______ preživari
g) podred _______ životinje
h) porodica _______ viši/placentalni sisari
i) rod _______ goveda
j) vrsta _______ kičmenjaci
Sarajevo, 27.5.2015. Predmetni nastavnik Vedran Ravlić
BIOLOGIJA ZA VII RAZRED
1) Navedi pet osobina kod ptica koje im omugućavaju let!
2) Objasni uloge/funkcije ljuske, bjelanceta, žumanceta, zračne komore i halaze!
3) Navedene vrste ptica rasporedi u odgovarajuću grupu!
A) sova B) emu C) divlja patka D) čaplja E) emu F) kos G) nandu
bezgrebenke
|
grebenke
|
4) Zbog čega ptice žive u jatima?
5) Stalnu tjelesnu temperaturu ptica omogućila je građa njihovog _____________________.
Predmetni nastavnik Vedran Ravlić
Objasni pojmove!
mrijest
| |
mlađ
| |
ikra
| |
mliječ
|
2. Koja je tvrdnja o ribama je tačna?
A) građa srca (2 PK i 1 K) B) unutarnje uho C) razviće indirektno
D) nemaju vrata E) sve imaju riblji mjehur
Riješi asocijaciju!
hladna voda
|
kraj
|
varenje
|
note
|
brzina
|
malo
|
brana
|
Schubert
|
čisto
|
krug
|
okus
|
klavir
|
zeko i ...
|
crno
|
riba
|
muzika
|
1. vanjska oplodnja
2. slane vode
3. plakoidne krljušti |
4. mlađa filogenetska starost
5. hidrodinamičan oblik tijela
6. jajorodne
7. škržni prorezi
8. bočna linija
Navedene vrste rasporedi u odgovarajuću grupu!
A) orada B) mrena C) lipljen D) oslić E) drhtulja F) jegulja G) klen H) sabljarka
slatkovodna
|
morska
|
Navedene vrste rasporedi u odgovarajuću grupu!
A) skuša B) manta C) kečiga D) šilo E) sklat F) latimerija G) srdela H) morski pacov
hrskavičave ribe
|
koštane ribe
|
Na crtežu imenuj dijelove!
Poštovani učenici,
Biosistematiku mekušaca prepisati u bilježnicu, a značaj, porijeklo i odlike pojedinih skupina pogledati u udžbeniku na stranicama (71-74)
BIOSISTEMATIKA MEKUŠACA
Ø DO DANAS JE OPISANO 100.000 VRSTA
Ø HITONI (obični hiton)
Ø PUŽEVI (oko 85.000 vrsta)
a) kopneni (vrtni, vinogradarski, prugasti živičnjak, golaći)
b) slatkovodni (kapica, barnjak, svitak)
c) morski (priljepak, ogrc, volak, veliki bačvaš, morski zec, morsko uho, morski leptir)
Ø ŠKOLJKE (oko 15.000 vrsta)
a) slatkovodne (riječna/slikarska i barska)
b) morske (ostrige/kamenice, dagnje, periska, prstaci, bisernice, srčanke, rumenke, čančice,
Nojev kovčeg, drvotočac)
Ø GLAVONOŠCI (oko 800 vrsta)
a) osmokračnjaci (hobotnice, muzgavaci)
b) desetokračnjaci (sipe, lignje)
c) višekračnjaci (indijska lađica ili nautilus)
TEST IZ BIOSISTEMATIKE ZGLAVKARA PLANIRAN ZA 6.3.2015. SE POMIJERA ZA 13.3.2015. (petak)
PITANJA I NEJASNOĆE VEZANE ZA NASTAVNO GRADIVO POSLATI NA E - MAIL: oscvilabio.vedran@gmail.com Predmetni nastavnik
Sarajevo, 5.3.2015. Vedran Ravlić
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * *