VII Razred - BIOLOGIJA

Radni zadatak iz biologije za učenike/ce 7. razreda
Poštovani učenici/ce,
u udžbeniku na stranici 133. i 134. pročitati nastavni sadržaj pod nazivom "Kratak pregled filogenetskog razvoja životinjskog svijeta"  s posebnim akcentom na pojmove filogeneza i filogenija, te  pogledati sliku filogenetskog stabla životinjskog svijeta. Za domaću zadaću uraditi pitanja i zadatke koji se nalaze na stranici 134. Naravno u realizaciji zadatka možete se koristiti  adekvatnom dodatnom literaturom. 
Sva pitanja i nejasnoće poslati na e-mail: oscvilabio.vedran@gmail.com
Sarajevo, 4.6.2015.                                                                    predmetni nastavnik     Vedran Ravlić


PRIPREMA  ZA  TEST  IZ  BIOLOGIJE  ZA  7.  RAZRED
1) Ko od navedenih vrsta kičmenjaka ima stalnu tjelesnu temperaturu?
A)  albatros     B) orada     C) varan     D) ulješura    E) vodenjak
2) Građa srca kod vodozemaca !
A) 1 pretkomora i 1 komora     B) 2 pretkomore i 2 komore     C) 2 pretkomore i 1 komora
3) Navedne vrste kičmenjaka rasporedi u odgovarajuću sistematsku kategoriju!
A) žuti mukač     B) plućašica     C) gekon     D) tapir     E) sklat     F) rusi svračak      
G) lasica     H) želva     I) sova
ribe
vodozemci
gmizavci
ptice
sisari






4) a) som                                _______ Jakobsonov organ
     b) zelena krastača              _______ mitarenje
     c) anakonda                       _______ pupčana vrsta
     d) djetlić                             _______ preobražaj
     e) nosorog                           _______ dinamičko čulo
5) a) carstvo                              _______ papkari
     b) odjeljak                            _______ sisari
     c) pododjeljak                      _______ američki bizon
     d) razred                               _______ hordati
     e) podrazred                         _______ bizoni
     f) red                                     _______ preživari
     g) podred                              _______ životinje
     h) porodica                           _______ viši/placentalni sisari
      i) rod                                    _______ goveda
      j) vrsta                                 _______ kičmenjaci

Sarajevo, 27.5.2015.      Predmetni nastavnik  Vedran Ravlić
    



BIOLOGIJA  ZA  VII  RAZRED
1) Navedi pet osobina kod ptica koje im omugućavaju let!
2) Objasni uloge/funkcije ljuske, bjelanceta, žumanceta, zračne komore i halaze!
3) Navedene vrste ptica rasporedi u odgovarajuću grupu!
A) sova     B) emu     C) divlja patka     D) čaplja     E) emu      F) kos      G) nandu
bezgrebenke
grebenke



4) Zbog čega ptice žive u jatima?
5) Stalnu tjelesnu temperaturu ptica omogućila je građa njihovog _____________________.

Predmetni nastavnik  Vedran Ravlić 



PONAVLJANJE  NASTAVNIH  SADRŽAJA  ZA  7.  RAZRED



Objasni pojmove!
mrijest

mlađ

ikra

mliječ

2. Koja je tvrdnja o ribama je tačna?
 A) građa srca (2 PK i 1 K)         B) unutarnje uho         C) razviće indirektno    
D) nemaju vrata        E) sve imaju riblji mjehur
Riješi asocijaciju!
hladna voda
kraj
varenje
note
brzina
malo
brana
Schubert
čisto
krug
okus
klavir
zeko i ...
crno
riba
muzika







Riješi Venov dijagram!                             RUŠLJORIBE                RIBE                KOŠTUNJAČE
1. vanjska oplodnja
2. slane vode


3. plakoidne krljušti
4. mlađa filogenetska starost
5. hidrodinamičan oblik tijela
6. jajorodne
7. škržni prorezi
8. bočna linija
Navedene vrste rasporedi u odgovarajuću grupu!
A) orada     B) mrena     C) lipljen     D) oslić     E) drhtulja     F) jegulja     G) klen     H) sabljarka
slatkovodna
morska


Navedene vrste rasporedi u odgovarajuću grupu!
A) skuša     B) manta     C) kečiga     D) šilo      E) sklat     F) latimerija     G) srdela     H) morski pacov
hrskavičave ribe
koštane ribe


Na crtežu imenuj dijelove!
 
Prepoznaj vrste!



Poštovani učenici,
Biosistematiku mekušaca prepisati u bilježnicu, a značaj, porijeklo i odlike pojedinih skupina pogledati u udžbeniku na stranicama (71-74)


BIOSISTEMATIKA  MEKUŠACA
Ø  DO  DANAS  JE  OPISANO  100.000  VRSTA
Ø  HITONI  (obični hiton)
Ø  PUŽEVI (oko 85.000 vrsta)
a) kopneni (vrtni, vinogradarski, prugasti živičnjak, golaći)
b) slatkovodni (kapica, barnjak, svitak)
c) morski (priljepak, ogrc, volak, veliki bačvaš, morski zec, morsko uho, morski leptir)
Ø  ŠKOLJKE (oko 15.000 vrsta)
a) slatkovodne (riječna/slikarska i barska)
b) morske (ostrige/kamenice, dagnje, periska,  prstaci, bisernice, srčanke, rumenke, čančice,
       Nojev kovčeg, drvotočac)
Ø  GLAVONOŠCI (oko 800 vrsta)
a) osmokračnjaci (hobotnice, muzgavaci)
b) desetokračnjaci (sipe, lignje)
c) višekračnjaci (indijska lađica ili nautilus)

TEST IZ  BIOSISTEMATIKE ZGLAVKARA PLANIRAN ZA 6.3.2015. SE POMIJERA ZA 13.3.2015. (petak)

PITANJA I  NEJASNOĆE  VEZANE ZA NASTAVNO GRADIVO POSLATI NA E - MAIL: oscvilabio.vedran@gmail.com                                                                                                                                                                                                                             Predmetni nastavnik
Sarajevo, 5.3.2015.                                                                                                      Vedran Ravlić


* * * * * * * * * * * * * * * * * * * *